I dag ska jag:

  • duscha - jobbigt
  • göra rent kattlådan - jobbigt
  • åka och få tredje och förhoppningsvis sista sprutan i min snabbvaccination - jobbigt
  • plantera om alldeles för många blommor - lite roligt, men mest tråkigt och jobbigt

Det tar alltid emot att ta mig in i duschen. Inte för att jag är orenlig (inbillar jag mig i alla fall), utan för att det är så jäkla jobbigt att borsta håret före och efter, det tar hur lång tid som helst innan jag är torr nog att kunna få på mig kläderna och dessutom måste jag sminka om mig.
Jag tror att varken kattlåden eller sprutan kräver någon närmare förklaring.

Att plantera om blommor förbryllar mig. Det är roligt och tråkigt på samma gång. Visst ät det trevligt att arbeta med händerna och direkt se effekten av det man har gjort, men det blir ju jord och äckel överallt. Förkläde, plasthandskar, skyddsglasögon och munskydd - ja tack! Okej, jag använder bara de första två sakerna, men det beror bara på att jag inte har några munskydd hemma, och att det blir för mörkt att använda solglasögon inomhus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0