I senaste laget...

Den här bloggen har blivit som så många andra av mina projekt. Påbörjad. Just den delen är jag otroligt duktig på. Mindre duktig är jag på att fortsätta, för trots att viljan finns blir det inte av. Helt plötsligt har det gått två månader. Hoppsan! Dessa två månader har varit ganska turbulenta, bland annat har jag haft en riktig kris med sambon. Nu är stormen över och vi har det bättre än på väldigt länge, men det var en ruskigt jobbig period. När man jobbar som jag gör är det svårt att ha en man som inte är flygande, för hur mycket man än älskar varandra sliter det att inte ses så ofta. Han känner sig negligerad, jag får dåligt samvete och känner mig låst. Jag flyger inte så långt, i bland kan jag vara borta 3-4 dagar, men för det mesta kommer jag hem samma dag. Problemet ligger snarare i att jag jobbar mycket på kvällar och helger, vilket inte han gör. Nu har vi i alla fall bestämt att vi ska göra någonting tillsammans minst en gång i veckan, om så bara sitta i köket och äta en riktig middag. Det har gått över förväntan! På något vis har det utan större ansträngning blivit att vi har gått och shoppat eller ätit ute, dessutom skriver vi små gulliga lappar till varandra nästan varje dag. Jag mår ganska bra nu, tror att min nuvarande piller-cocktail är ganska effektiv. Däremot önskar jag att jag hade mer energi, att jag var mer engagerad i livet. Mina ledigdagar spenderar jag genom att sova till tidig eftermiddag, därefter sitter jag på verandan med cigaretter, korsord och en kopp te. När jag suttit så pass länge att mina händer har domnat bort i höst/vinterkylan, går jag in och lullar runt i några timmar tills sambon kommer hem och då får jag dåligt samvete över att inte ha uträttat någonting på hela dagen. Till och med mitt vindrickande blir lidande, eftersom jag inte kommer mig för att åka till Bolaget. Och då är det illa! Varje dag tänker jag samma sak - nu ska jag ta tag i mitt liv! Jag ska börja motionera, hålla bättre ordning hemma och komma till rätta med det sista efter flytten (för snart två år sedan). Det går sådär. Hitills har jag möblerat om i tre köksskåp, men det är också allt. Fan vad jag är duktig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0