Dricker inte du lite väl mycket vin...?

Jo! Hurså?
-Jamen du som jobbar som flygvärdinna och allt?
-Ja, betyder det att jag ska komma full på jobbet eller? Ge dig!

Ja, jag erkänner, jag dricker lite väl mycket vin i bland. Ibland dövar jag demonerna, ibland glömmer jag helt enkelt bort att sluta dricka.
Du får ha vilka åsikter och fördommar du vill....jag dricker inte innan jag ska flyga.
Det finns en hederskodex som jag aldrig skulle komma på tanken att bryta. När du jobbar ansvarar du för andra människors liv.
Som sambon skulle säga
 -hur kan du ta hand om andra människor, när du inte kan ta hand om dig själv?
Ja....det undrar jag också. De flesta av de få vänner som jag berättat om mina ADHD-misstankar för, har sagt att flygvärdinnejobbet skulle passa mig som pucken i plocken.
By the way, har min Mamma också sagt det. Och min Mamma har alltid rätt, kom ihåg det!

För att återgå till ämnet ... ja, jag dricker gärna vin när jag är ledig, men den dagen du ser mig onykter på ett flygplan, då har du rätten att skjuta mig....

En liten avstickare - persika är inte bra när du går på Nutrilett's pulverdiet. Ät morötter istället.

Sagt och gjort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0